【一刀不剪】杜琪峯柏林影展大膽發言 批評獨裁者對待電影視頻曝光

【評審記者會】「第73屆柏林影展」於香港時間昨晚(16/2)開幕,如往年一樣,一眾評審現身記者會,今屆由《史賓沙》女星姬絲汀史釗活(Kristen Stewart)主競賽單元評審主席,2008年憑《文雀》角逐柏林影展最高榮譽金熊獎的導演杜琪峯,首次擔任評審。

評審召開記者會,杜琪峯以廣東話答問時說,在極權面前,「我覺得電影永遠在前鋒,當如果有極權嘅時候,人民失去自由嘅時候,電影通常係首當其衝,好多地方都係,一定係停咗你嘅文化。電影文化係直接入觀眾入面,獨裁者通常對付嘅一定係電影。我覺得香港……(NO!Sorry)全球爭取自由嘅國家及人民,佢哋都要支持電影,因為佢係為你發聲。」

杜Sir先後三次發言。

翻譯以英文重覆他的發言後,現場響起掌聲。
 
評審團見傳媒。
評審團見傳媒。姬絲汀史釗活任主競賽單元評審主席。

影展會場。

影展會場。

七位評審。

七位評審。

記招全長45分鐘。

記招全長45分鐘。

 

評審團見傳媒時,談及電影的重要性及為何不死?帶上翻譯的杜Sir以廣東話表示:「我覺得電影永遠在前鋒,當如果有極權嘅時候,人民失去自由嘅時候,電影通常係首當其衝,好多地方都係,一定係停咗你嘅文化。電影文化係直接入觀眾入面,獨裁者通常對付嘅一定係電影。我覺得香港……(NO!Sorry)全球爭取自由嘅國家及人民,佢哋都要支持電影,因為佢係為你發聲。」

 
談及電影的重要性。
杜Sir為更清楚表達內容選擇以廣東話回答。杜Sir先後三次發言。談及電影的重要性。

 

翻譯以英文重覆他的發言後,現場響起掌聲。杜琪峯其後再補充,電影的成就與成本沒有必然關係,他曾拍過幾部成本不多於200萬港幣的電影,拍得很開心和舒服。他稱,拍電影最重要是熱誠和想像:「如果冇咗passion同vision,所有藝術家都做唔到佢想做嘅事。那怕佢俾100億你,你冇就係冇,你有就係有。」

問到最近有否看到印象深刻的電影,杜Sir直言覺得現時電影質素不及過往,但希望只是暫時,「而家嘅電影差咗,全球嘅電影都差咗,我自己睇電影嘅世界好似漸漸消失,唔係我以前對電影嘅世界,可能我講嘢好大膽,但呢個係我真心嘅說話。」
 

杜琪峯獲選成為柏林影展主競賽單元評審,是繼張曼玉後,第二位同時出任過歐洲三大影展,柏林、康城及威尼斯影展主競賽評審的香港電影人。

杜琪峯先後擔任歐洲三大影展評審。
杜琪峯先後擔任歐洲三大影展評審。

 

另外,本屆柏林影展的開幕電影為女導演Rebecca Miller執導、安妮夏菲維(Anne Hathaway)主演的《She Came to Me》,大導演史提芬史匹堡(Steven Spielberg)將獲頒終身成就獎。

 

 

 

即時娛樂