落實新田科技城 不用「十幾廿年」

構建北都

  (星島日報報道)《施政報告》提出構建新田科技城,林鄭月娥指,落實新田科技城不需「十幾廿年」,又稱當中的落馬洲河套區港深創科園已開始施工,由二○一七年起解決土地業權問題,經歷環評、除污平整土地等,至開始建樓,只需四年時間,「呢個速度唔算慢喎。」她指,日後若沿用河套區發展方法,加上目前完善選舉制度下,到立法會取得撥款不如從前困難,相信只需做好土地規劃,便可開展新田科技城項目。惟她不願提出目標時間:「希望你哋明白呢個係一個願景式嘅發展策略。」

  「喺度要還這個(落馬洲河套區)項目的公道。」林鄭月娥表示,外間常有指河套區「大大話話廿幾年」,她澄清該項目至二○一七年一月才與內地解決土地業權問題,該協議更是她作為時任政務司司長與深圳簽訂的最後一個協議,「回歸以來一直都解決唔到嘅土地業權問題,咁何來建設呢?我哋唔可以行入去起樓㗎。」

  她續說,河套區由二○一七年至今,四年間可做好環評等程序,又有除污、保護生態工作,並已到立法會取得三百億撥款,「而家去開工起緊樓,呢個速度唔算慢喎!」她認為,目前在完善選舉制度及《香港國安法》下,新田科技城能按行政主導推動的成功成數很高,「只要我哋做完下一轉規劃,呢塊地係用做科技,咁我哋就可以用啦。如果要收地咪收啲地囉!」

  林鄭月娥解釋,構建科技城的背後意思,是預期未來河套區港深創科園若有重要研發機構進駐,希望生產藥物或醫療儀器等,新田科技城便可作支援。至於目標何時做到,她則回應:「我希望你哋明白呢個係一個願景式嘅發展策略,唔係今日已經立咗項嘅。即係猛追問我幾多錢、邊日……我無辦法答。」

  她又說看不到香港有人才流失情況,「而家啲人才係嚟緊。」當中,香港有許多生命科技相關人才,包括袁國勇教授、陳家亮教授、梁卓偉教授、葉玉如教授、任詠華教授等,「我哋係人才濟濟,以往苦無一個好積極有為嘅政策……唔夠基建。」不過她稱政府近幾年做了許多基建工作,「所以而家呢樣嘢解決咗呢,我覺得我哋絕大部分嘅科研人才都好願意留喺香港。」

香港